Ohjelmallinen ostaminen

Ohjelmallinen ostaminen sopii joustavasti erilaisiin tavoitteisiin. Ohjelmallisesti ostettu mainonta on aidosti tulospohjaista, dataan perustuvaa sekä tarkasti kohdennettua. Ohjelmallisen ostamisen avulla käsilläsi on lukematon määrä erilaisia formaatteja ja medioita – joista voit valita ne sopivimmat!

Ohjelmallisen ostamisen mahdollisuudet

Ohjelmallinen ostaminen sopii kaikenlaisille yrityksille! Ohjelmallisesti ostettavilla formaateilla voit vahvistaa tunnettuuttanne, tehdä taktisia tuloksia sekä olla lähellä ostopäätösten äärellä.

Ohjelmallinen ostaminen ei tarkoita suoraan yhtä kanavaa tai formaattia, vaan se on mainonnan ostotapa suoraostojen rinnalla. Ohjelmallisesti ostettavia formaatteja ovat mm. bannerimainokset, natiivimainokset, videomainokset sekä jopa digitaaliset ulkomainokset!

Ohjelmallisen ostamisen etuja ovat esimerkiksi tulospohjaisuus, joustava budjettiallokointi, usean eri median yhdistäminen yhteen kampanjalähtöön sekä ketterä kampanjoiden starttaus.

Mistä aloittaa?

Formaatteja ja mainospaikkoja on saatavilla valtava määrä. Lähestulkoon kaikkien mediatalojen sivustoilta on mahdollista ostaa mainontaa ohjelmallisesti. Oikeiden medioiden ja kohdennusten valintaan vaikuttaa kaksi tärkeintä tekijää: kohderyhmäsi sekä tavoitteesi. Kun määrität nämä, on mediasuunnittelua mahdollista tehdä.

Ei kuitenkaan kannata rynnätä vaan tekemään, vaan suunnitelmallisuus on hyvä pitää mielessä. Markkinoinnin strategia antaa suuntaviivat myös maksetun mainonnan tekemiselle. Parhaimmillaan se toimii käytännnönläheisenä työkaluna päivittäisessä arjessa, tai ohjaamassa tiimiä oikeaan suuntaan. Strategiaa ei kannata säikähtää, vaan siitä tulisi aloittaa!

Ohjelmassa ohjelmallinen?

Yli 35 yritystä on uskonut digitaalisen markkinointinsa käsiimme. Meiltä saat järkeviä suosituksia – ota siis yhteyttä! Voit myös varata suoraan ajan Annikin kalenterista.